design thinkingWarsztaty dot. "skutecznej komunikacji i partycypacji społecznej w działaniach dla klimatu metodą Design Thinking " odbyły się zdalnie w odpowiedzi na potrzebę realizacji innowacyjnych działań na rzecz klimatu. Podczas warsztatów wykorzystano metodę Design Thinking (Myślenie Projektowe), aby przekazać uczestnikom niezbędne umiejętności i narzędzia do prowadzenia lokalnych inicjatyw klimatycznych. Wydarzenie zostało przeprowadzone we współpracy z Fundacją Warsztat Innowacji Społecznych.

Podczas dwóch dni warsztatów (27-28 lutego 2024 roku), uczestnicy wzięli udział w interaktywnych sesjach szkoleniowych, aby poszerzyć swoje umiejętności w zakresie komunikacji klimatycznej. Teoria została zintegrowana z praktycznymi ćwiczeniami, umożliwiając aktywne uczestnictwo oraz dając możliwość wykorzystania w praktyce otrzymanej wiedzy. Drugiego dnia uczestnicy zaangażowali się w pracę grupową skoncentrowaną na przygotowaniu projektu związanego z edukacją klimatyczną, co stanowiło podstawę do dyskusji o odkrywaniu innowacyjnych rozwiązań i wspólnego podejścia do rozwiązywania wyzwań klimatycznych w różnych społecznościach.

Wydarzenie pozwoliło nawiązać nowe kontakty, oferując uczestnikom możliwość dyskusji, współpracy i wymiany pomysłów. Odbiorcami wydarzenia byli przedstawiciele polskich samorządów, jak i ambasadorzy Europejskiego Paktu na rzecz Klimatu. Aktywne uczestnictwo w wydarzeniu zostało potwierdzone uzyskaniem certyfikatu.

 

Warsztaty zostały zorganizowane w ramach ramach European Climate Pact (Europejski Pakt na rzecz Klimatu) finansowanego przez Komisję Europejską oraz projektu OwnYourSECAP (Wsparcie władz regionalnych i lokalnych w opracowaniu i wdrażaniu Planu SECAP), finansowanego w ramach instrumentu finansowego na rzecz środowiska i klimatu LIFE+ w ramach umowy grantu nr 101077109.